Kioski multimedialne POSiTiVi Interactive®
Positivi Interactive® to system umożliwiający emisję dowolnej treści promocyjnej, reklamowej, informacyjnej, rozrywkowej, które mogą być także połączone z interaktywnymi grami, dźwiękami po to, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta, zatrzymać go i zachęcić do zakupu. Jest to system budujący nowoczesny, specyficzny, a przede wszystkim atrakcyjny wizerunek firmy. Do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje cyfrowych wyświetlaczy (LCD, plazma, projektor) bądź specjalnych nakładek dotykowych, folii interaktywnych.
System daje możliwość prezentowania samego produktu, usługi w miejscu podejmowania decyzji o zakupie, zaczynając od emitowania atrakcyjnych (grafika i technologia wykonania) spotów reklamowych i informacyjnych, skończywszy na folderach, ulotkach czy też interaktywnych konkursach, symulacjach, których głównym celem jest promocja i skuszenie klienta do działania. Dzięki wdrożeniu tego typu rozwiązań, możemy także precyzyjne dotrzeć z naszym komunikatem do specyficznej, określonej grupy odbiorców.
Technologia multimedialna stwarza możliwość daleko idącej integracji prezentowanej treści z odbiorcą, dzięki czemu przekaz ten odgrywa niebagatelną rolę w zdobywaniu nowych, bądź utrzymaniu aktualnych klientów.
System Interactive Positivi jest polskim systemem wyświetlania treści webowych, dostępny w dwóch wersjach – „on line” i „off line”. Jeśli skorzystamy z wersji „on-line” będziemy mogli podpiąć pod system np. firmową stronę internetową, która wcześniej zostanie dostosowana do systemu, bądź też specjalnie przygotowaną stronę, która będzie pełnić funkcję zarówno na potrzeby systemu jak i na potrzeby Internetu. Jeśli będzie to wersja „off-line” wystarczy przygotować materiał, który będzie emitowany w systemie i uruchomić go np. za pomocą komputera lub specjalnego odtwarzacza. Materiał może być przygotowany w najnowszych dostępnych na rynku technologiach multimedialnych czy programistycznych.
System ten jest centralnie zarządzany (wersja „on-line”), czyli umożliwia z jednego miejsca dodawanie, a następnie rozsyłanie materiału na poszczególne lokalizacje poprzez sieć LAN/WLAN/UMTS. Umożliwia on także zdalne uruchamianie i wyłączanie, a także monitorowanie wyświetlanego przekazu. W zależności od warunków i potrzeb, możemy stosować różne konfiguracje wyświetlania materiałów np. system może współpracować z ekranem LCD, projektorem multimedialnym, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby gablota czy też witryna sklepu służyła jako ekran dotykowy. Taki efekt uzyskamy dzięki współpracy systemu z projektorem i specjalną nakładką dotykową, która pozwala przekształcić witrynę czy gablotę, a także każdy ekran w interakcyjne centrum interakcji człowieka z wyświetlaną treścią. Innowacyjność tego systemu pozwala na jego szerokie wykorzystane m.in. do budowania nowoczesnego wizerunku firmy, reklamy, katalogu, produktów czy usług, wsparcie akcji promocyjnych w punktach handlowych, przekazywanie aktualnych informacji o firmie, kreowanie różnych zabaw i konkursów oraz wiele więcej.
System pozwala także prezentować standardową reklamę w skład, której mogą wchodzić interaktywne przyciski nawigacji, strona główna, logo, podstrony produktów, możliwość uwzględnienia czasu i miejsca wyświetlania, różnorodność wyświetlanych formatów, edycja kampanii reklamowych, spotów. Istnieje możliwość wzbogacenia wyświetlanego materiału o dodatkowe elementy typu: ruchome tekstowe paski przewijania, interaktywne animacje w różnych formatach itp. Poprzez dotykanie ekranu, klient może przechodzić przez emitowany na wyświetlaczu materiał, dowiedzieć się więcej o produkcie czy usłudze, jak również zostawiać swoje dane kontaktowe, wypełniać formularze, ankiety, korzystając z wirtualnej klawiatury, wysuwanej i ukrywanej na jego życzenie poprzez dotyk. Aktualizowanie informacji odbywa się w błyskawicznym tempie (np. zmiana informacji w chwili popytu na dany produkt), za pomocą kliku kliknięć w prosty i przejrzysty sposób.
Aby w pełni wykorzystać system tak, aby przynosił oczekiwane skutki, należy dobrać odpowiedni sprzęt, przygotować odpowiednią treść (marketing i technologie informatyczne), które połączone w jedną spójną całość tworzą nową, innowacyjną i interaktywną formę reklamy. Następnie należy całą zawartość umieścić na centralnym serwerze i rozpocząć dystrybuowanie oraz publikowanie na poszczególnych wyświetlaczach za pomocą sieci.